DietaLeczenieNajnowszeRecenzjeZdrowie i uroda

Magnez- niezbędny pierwiastek dla Twojego zdrowia

Close-up of blank card shown by young smiling businesswoman
211odsłon

Recenzja

Ważny dla naszego zdrowia9
Rola magnezu u kobiet w ciąży9.5
Ważny dla sportowców8.5
Przyswajalność z pożywienia4
7.8

Podsumowanie

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla człowieka. Pełni on wiele funkcji w Twoim organizmie. Jego niedobór może bardzo negatywnie wpływać na Twoje zdrowie i samopoczucie.

A dostarczenie odpowiedniej ilości magnezu w ciągu dnia, da Ci wiele zdrowotnych korzyści. 

Poznasz tutaj przyczyny niedoboru magnezu. Dowiesz się co robić i czego nie robić, by codziennie dostarczyć dla Twojego organizmu odpowiednią jego dawkę. 

Menu:( kliknij, a przeniesie Cię do miejsca, które Cię najbardziej interesuje)

  1. Po co Ci magnez?
  2. Dlaczego możesz mieć niedobór magnezu?
  3. Jakie są objawy niedoboru magnezu?
  4. Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na magnez?
  5. W czym jest magnez? 

Po co Ci magnez?

Pełni on setki funkcji w Twoim organizmie, które nie sposób tutaj opisać. Jednak skupię się na jego najważniejszych aspektach.

Magnez spowalnia procesy starzenia się. Niezbędny jest do budowy kości i zębów. Wpływa również na Twoje samopoczucie, ponieważ ma właściwości antystresowe.

Jego działanie również wpływa na złagodzenie objawów nadciśnienia tętniczego oraz niektórych chorób serca.

Ma również pozytywny wpływ na alergików.

Dlaczego możesz mieć niedobór magnezu?

Jest wiele czynników wpływających na to, że w Twoim organizmie może brakować magnezu.

1.Dieta.

Częstym powodem niedoboru magnezu jest właśnie dieta.

Jednak nie chodzi tylko o to, by spożywać produktu zawierające ten pierwiastek.

Chodzi również o to, by usunąć złe produkty, tudzież substancje z naszej diety, które powodują przyśpieszone jego zużywanie czy też wypłukiwanie.

Między innymi powodami niedoboru magnezu poprzez dietę są:

-Jedzenie TYLKO wysoko przetworzonej żywności, która zwykle nie zawiera odpowiednich ilości magnezu.

-Stosowanie częstych i długotrwałych diet odchudzających.

-Spożywanie w dużych ilościach kawy i mocnej herbaty. Po prostu zwiększają wydalanie magnezu.

-Spożywanie dużych ilości alkoholu. Alkohol zaburza wchłanianie magnezu do organizmu.

-Spożywanie potraw z dużą ilością tłuszczu. Między innymi mięso. Tłuszcz ma negatywny wpływ na wchłanianie magnezu.

-Spożywanie dużych ilości wapnia. Wapń zmniejsza wchłanianie magnezu.

-Nadużywanie środków żywnościowych zawierających fosoforany. Zwiększają one wydalanie magnezu z organizmu. 

2. Stres. 

Nie od dziś wiadomo, że stres wpływa bardzo negatywnie na Twój organizm.

Nie dość, że stres jest negatywny w skutkach dla Twojego organizmu to jeszcze zwiększa zapotrzebowanie na magnez.

3. Wysiłek fizyczny.

Sportowcy, osoby uprawiające sport hobbistycznie, oraz osoby ciężko pracujące fizycznie. Zużywają większe ilości magnezu.

Dlatego też i oni, potrzebują większej ilości magnezu w swojej diecie. 

4. Magnez w ciąży. 

Kobieta w ciąży potrzebuje większą ilość magnezu. Wiąże się to głównie z płodem, łożyskiem i wzrostem masy ciała kobiety.

5. Leki.

Zażywanie leków, również może mieć wpływ na niedobór magnezu.

Przyjmowanie środków antykoncepcyjnych, antybiotyków, leków uspokajających, leków nasennych, leków psychotropowych.

6. Choroby

Osoby z niewydolnością nerek, również mogą mieć problemy z niedoborem magnezu.

Objawy niedoboru magnezu?

Kiedy tylko brakuje magnezu w Twoim organizmie. Możesz doświadczyć pewnych niepokojących objawów. Oczywiście nie zawsze one muszą występować w Twoim przypadku.

Popularne objawy związane są z drżeniem powiek, trudnościami w koncentracji, bólami głowy, mdłościami, niespokojnym snem, uczuciem odrętwienia i mrowienia w kończynach czy też biegunka.

U kobiet częstymi zauważalnymi objawami są bolesne skurcze łydek. Jeśli bolą Cię łydki, to może oznaczać, że właśnie brakuje Ci magnezu.

Inne objawy to wypadanie włosów, łamanie się paznokci czy też bolesne miesiączkowanie.

Niedobór magnezu wpływa również na Twoje samopoczucie w postaci osłabienia, niepokoju, rozdrażnienia.

Przez to wszystko szybciej się denerwujesz, łatwo męczysz, masz problemy z koncentracją i skupieniem uwagi.

Jak widzisz niedobór magnezu może bardzo negatywnie wpływać na Twoje zdrowie i Twój organizm.

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na magnez?

Dzienne zapotrzebowanie na magnez u osoby dorosłej wynosi od około 300 – 400 mg na dobę. Jednak w przypadkach wymienionych wyżej to zapotrzebowanie wzrasta.

W czym jest magnez?

Wiele produktów zawiera w sobie śladowe ilości magnezu, jednak to te 12 produktów króluje. Bo znajdziesz w nich najwięcej magnezu. 

Pestki dyni. Nie dość, że są one jednym z lepszych składników zdrowotnych, zawierają aż 540mg na 100g.

Otręby pszenne. Zawierają 490mg  na 100g.

Kakao. Zawiera 420mg na 100g.

Słonecznik. Zawiera 359mg na 100g.

Migdały. Zawierają 269mg na 100g.

Kasza gryczana. Zawiera 218mg na 100g.

Biała fasola. Zawiera 169mg na 100g.

Czekolada. Zawiera 165mg na 100g.

Orzechy pistacjowe. Zawierają 158mg na 100g.

Orzechy laskowe. Zawierają 140mg na 100g.

Płatki owsiane.  Zawierają 129mg na 100g.

Groch. Zawiera 124mg na 100g.

Pamiętaj jednak o jednym ważnym elemencie. Przyswajalność magnezu z pożywienia wynosi około 30-50%.

Dlatego jeśli na przykład zjesz 100 gramów pestek dyni. To w praktyce nie oznacza, że Twój organizm przyswoił 540mg magnezu. Ta wartość może być mniejsza nawet o 70%. 

Jeśli pomimo tej wiedzy, Twój styl życia nie pozwala Ci na spożywanie odpowiedniej ilości magnezu. Bo na przykład o tym zapominasz. Warto pomyśleć o suplementacji. Na rynku jest wiele dostępnych magnezów w postaci pastylek musujących, czy też tabletek.

Na koniec pamiętaj by dbać w swojej diecie o odpowiednią ilość magnezu. Niedobór negatywnie wpływa na Twoje zdrowie. A odpowiednia ilość jest dla zdrowia zbawienna. 

A Ty masz objawy niedoboru magnezu? Czy też, dbasz o jego prawidłową ilość w organizmie?

Zobacz również:  Korzyści płynące z medytacji

Zostaw odpowiedź

livefree.pl
Autor nad autorami. Tajemniczy i mądry. Przeszedł już niejedno i ma ogromny bagaż doświadczeń, którymi chce dzielić się tutaj na portalu.